יום רביעי, 5 באוגוסט 2015

רשימת תקליטי הגשש החיוור



רשימת תקליטי הגשש החיוור

כאן ננסה לעשות סדר ברשימת התקליטים המלאה של הגשש החיוור.

תקליטים בהם קיימים קטעים של הגשש בגרסאות שונות מתקליטי הגשש:
* אח איזה לילה! ליל יום העצמאות תשכ"ה (1965) (תקליט מס' 6 של פשנל) - מספר סידורי AN-48-40 (הד ארצי).
בתקליט מופיע הקטע "פלפילו" בהופעה חיה ביום העצמאות 65'.
* קרוסל (1969) - תקליט CBS - מס' סידורי S-63932.
בתקליט מופיע השיר "סירטאקי דייגים" מתוך הסרט "השכונה שלנו".
* זהו טופול BBC (1969) - מיטב השירים שביצע טופול בתוכניתו בBBC.
בתקליט מופיע שיר הטלפון בביצוע משותף של חיים טופול ולהקת הגשש החיוור.


התקליטים שפשנל הוציא מוספרו על ידיו. התקליטים של הגשש קיבלו מספור משלהם בנוסף למספור של פשנל.


רשימת תקליטי הגשש החיוור:

תכנית ראשונה - "שמחת זקנתי":
1) תקליט ראשון "במועדון הסנטר הכפול" (מס' 2 של פשנל, 1 של הגשש). תקליט הד ארצי AN 47-87.
2) תקליט שני "במועדון הסנטר הכפול" (מס' 4 של פשנל, 2 של הגשש). תקליט הד ארצי AN 48-34.
נשאלת השאלה מהי שנת ההוצאה של התקליטים האלה.
מצד אחד, ניתן לראות בעטיפה הראשונה סולם (ממערכון הסיידים) וטלפון (משיר הטלפון), שניהם מהתכנית השניה "תכנית ד" שיצאה ב1966. בעטיפת התקליט השני נראים פולי וגברי מספרים את שייקה (מספרה סימון מ"שיר הטלפון"), גם הוא מהתכנית השנייה.
אבל התקליטים הבאים של פשנל, מספר 5 - "נאסר א דין", ותקליט מס' 6 - "אח איזה לילה! ליל העצמאות 1965" יצאו ב1965. מכאן אולי התקליטים אכן יצאו ב1965.

תכנית שניה - "תכנית ד'" (1966):
3) תקליט שלישי "במועדון הסנטר הכפול" (מס' 9 של פשנל, 3 של הגשש). תקליט הד ארצי AN 48-84.
4) הטלפון, עולה עולה, תיבת הדואר (מס' 10 של פשנל). תקליט הד ארצי MN-541.
5) מיטב מערכוני הגשש החיוור – גשש טיגן פגז על גג, זגג חיוור השפריץ על דג. נקרא גם "מסיבה עם הגשש החיוור" (12 פשנל, 4 גשש). תקליט הד ארצי AN 49-22.

תכנית שלישית - "סינמה גשש" (1967):
6) "סינמה גשש חלק א" (13 פשנל, 5 גשש). תקליט הד ארצי PAN 49-49.
7) "סינמה גשש חלק ב" (14 פשנל, 6 גשש). תקליט הד ארצי PAN 49-67.

תכנית רביעית - "קנטטה לשווארמה" (1969):
8) "קנטטה לשווארמה חלק א" (16 פשנל, 7 גשש). תקליט CBS - מס' סידורי S-70055. יצא גם כתקליט הד ארצי, מס' סידורי CAN 14283.
9) "קנטטה לשווארמה חלק ב" (17 פשנל, 8 גשש). תקליט CBS - מס' סידורי S-70056. יצא גם כתקליט הד ארצי, מס' סידורי CAN 14284.
10) "קנטטה לשווארמה חלק ג" (19 פשנל, 9 גשש). תקליט הד ארצי CAN 14285. יצא גם כתקליט CBS - מס' סידורי S-70066.
נשאלת השאלה, איך יכול להיות שמספרו הסידורי של תקליט הד ארצי "קנטטה לשווארמה" חלק ג" שיצא ב1969 הוא 14285, ואילו תקליטים "קסיוס קליי נגד חלפון" (חלקים א וב) שיצאו ב1971, מספרם 14281 ו14282.
זאת כנראה כיוון והתקליט יצא קודם כתקליט CBS (מדבקה כחולה), כמו חלקים א ו-ב של "קנטטה לשווארמה". אחר כך יצא התקליט "קנטטה לשווארמה חלק ג" בהד ארצי (מדבקה צהובה), לאחר יציאת שני התקליטים של קסיוס קליי נגד חלפון ב1971.

מכאן, ההוצאה הראשונה של שלושת התקליטים של "קנטטה לשווארמה" הייתה כתקליטי CBS ב1969. בשנת 1971 לאחר שיצאו 2 תקליטי "קסיוס קליי נגד חלפון" (מספרם בהד ארצי 14281  ו14282) יצאה ההוצאה השנייה של שלושת תקליטי "קנטטה לשווארמה" בחברת הד ארצי (ומספרם 14283, 14284, 14285).

11) "מים לדוד המלך" (23 פשנל, 10 גשש). תקליט CBS - מס' סידורי S-70070.
התקליט יצא ב1970 לאחר ההצלחה של השיר "מים לדוד המלך" בפסטיבל הזמר. התקליט כולל שירים נוספים כמו "כמו אריה וכמו קוף" ו"שה שה שה" והשלמות לתכניות הקודמות: "יומן החדשות" משמחת זקנתי, "עולה עולה" מתכנית ד', השיר "קפיטריה בטבריה" והמערכונים "כדורגל מקצועי" ו"השד" - שלושתם מהתכנית "סינמה גשש".
אין ספק כי התקליט הוא העשירי של הגשש (כתוב בעטיפת התקליט). ב"ספר הזהב" שיצא ב1975, מופיע התקליט בתוכן העניינים, כתקליט מספר 7 ותקליטי הקנטטה לשווארמה (7,8,9) מופיעים כ8,9,10.
זאת כנראה בגלל הסדר הכרונולוגי של הקטעים. התקליט "מים לדוד המלך" מהווה השלמות לתכניות "שמחת זקנתי", "תכנית ד", ו"סינימה גשש" ואחר כך מגיעים הקטעים מ"קנטטה לשווארמה". אך התקליט "מים לדוד המלך" הוא תקליט עשירי ללא ספק.

תכנית חמישית - "קסיוס קליי נגד חלפון" (1971):
12) "קסיוס קליי נגד חלפון חלק א" (27 פשנל, 11 גשש). תקליט הד ארצי CAN 14281. יצא גם כתקליט CBS, מספר סידורי S5-70110.
13) "קסיוס קליי נגד חלפון חלק ב" (28 פשנל, 12 גשש). תקליט הד ארצי CAN 14282. יצא גם כתקליט CBS, מספר סידורי S5-70111.

14) "אף אחד לא קם" (34 פשנל, 13 גשש). תקליט הד ארצי BAN 14442.
התקליט יצא ב1974 (כתוב על גבי התקליט). התקליט מהווה מעין אוסף של קטעים שהצטברו עד יציאת התקליט ב1974:
המערכונים "קרב בסופרמרקט" ו"פריסות שלום" נכתבו בעיצומה של של מלחמת יום הכיפורים ב1973 (כתוב בספר הזהב).
המערכון "מבחן ללהקת הנחל" לקוח מתוך "להקה שכזאת", כנס ותיקי להקות הנח"ל, שנת 1973.
"אף אחד לא קם" לקוח מפסטיבל הזמר והפזמון תשל"ד, הוקלט בירושלים, בנייני האומה, 25.4.1974.
"יש לי חג" - הוקלט בבית המורה, תל אביב. 17.4.1972.
"כל שנבקש (לו יהי)" הוקלט ב1973 לאחר מלחמת יום הכיפורים עם נעמי שמר.
"לי לך" לקוח מתוך פסטיבל הזמר המזרחי, בניני האומה, פברואר 1971. בליווי מקהלת "מזמור שיר", ניצוח: משה וילנסקי.
"הלילה כלה" - הוקלט בקול ישראל ב4.6.1972.
"יגדל אלוהים חי". מתוך "דו רה ומי עוד", הוקלט בקול ישראל בתל אביב, בית המורה. ספטמבר 1971.
"השכונה שלנו" - לקוח מתוך הסרט "השכונה שלנו" (1968).

תכנית שישית - "אופסייד סטורי":
15) "אופסייד סטורי חלק א" (36 פשנל, 14 גשש). תקליט הד ארצי BAN 14494.
16) "אופסייד סטורי חלק ב" (37 פשנל, 15 גשש). תקליט הד ארצי BAN 14495.
שני התקליטים יצאו בשנת 1975. הוקלט בקיבוץ גבעת חיים, פברואר 1975 (כתוב על עטיפת התקליט).

תכנית שביעית - "עובדים עלינו עבודה עברית" (1977):
17) "עובדים עלינו עבודה עברית חלק א" (41 פשנל, 16 גשש). תקליט הד ארצי BAN 14705.
18) "עובדים עלינו עבודה עברית חלק ב" (42 פשנל, 17 גשש). תקליט הד ארצי BAN 14706.

19) "בשירי נעמי שמר" (47 פשנל). תקליט הד ארצי BAN 14792.
כל ההקלטות מתוך תכנית הרדיו המקורית "דו רה ומי עוד" - "תפוח בדבש".
כל ההקלטות באולפני "רשות השידור" תל אביב. התקליט יצא בשנת 1979.


התקליט יצא בשני עטיפות. עטיפה לבנה, ועטיפה חומה בהם נראים הגששים עם נעמי שמר ליד הפסנתר.



מדוע הודפסו שני עטיפות לתקליט "בשירי נעמי שמר"?

בעטיפה הלבנה הגששים לבושים כפלמ"חניקים. מי שקנה את התקליט בעטיפה ההומוריסטית הזאת חשב בטעות שהתקליט הוא תקליט הומוריסטי (שהרי הגששים הצטיינו במערכונים וקטעי הומור). סביר להניח כי יצאה עטיפה נוספת (עטיפה חומה, בה רואים את הגששים עם נעמי שמר ליד הפסנתר) כדי להדגיש שתוכן התקליט אינו הומוריסטי, אלא שירים של הגשש מאת נעמי שמר. בעטיפה החומה של התקליט אפילו מודבקת המדבקה "תקליט רציני".


בחלק התחתון של העטיפה החומה רשומים שמות השירים המופיעים בתקליט, כולל שם השיר "יפעת", שנגנז ולא נכנס לתקליט. כיוון שהשיר לא מופיע באלבום, מודבקת המדבקה "תקליט רציני" על שם השיר "יפעת".

התקליט יצא כדיסק מספר 16 מתוך 16 הדיסקים. אך בשינויים הבאים:
- עטיפת הדיסק שונה לחלוטין מעטיפות התקליט.
- השיר "למה צחקה מיכל" - השיר האחרון (מס' 11) בתקליט הוא השיר הראשון בדיסק.
- השיר "למה צחקה מיכל" מופיע בתקליט ללא ההקדמה (שיר בלבד). בדיסק הוא מופיע עם ההקדמה (כמו שהוא מופיע בתקליט "קסיוס קליי נגד חלפון חלק א").
- 2 שירים נוספו לדיסק שלא מופיעים בתקליט: "שם חם ויפת" (קטע מס' 2), ו"הלאה" (קטע מס' 3).
- שאר הקטעים בתקליט (מהקטע הראשון "חבלי משיח" ועד הקטע העשירי "לו יהי") הוזזו 3 קטעים קדימה בדיסק (כלומר לקטעים 4 עד 13).
לסיכום: הוצאת האלבום על גבי דיסק, לא זהה להוצאה על גבי התקליט.

תכנית שמינית - "קרקר נגד קרקר":
20) "קרקר נגד קרקר חלק א" (53 פשנל, 19 גשש). תקליט הד ארצי BAN 14870.
21) "קרקר נגד קרקר חלק ב" (54 פשנל, 20 גשש). תקליט הד ארצי BAN 14871.
שני התקליטים יצאו בשנת 1981. הוקלט בקיבוץ גבעת חיים בתאריך 2.6.1981 על ידי גל"צ (כתוב בעטיפת התקליט).

22) " חמישה תקליטים מכל טוב". תקליט הד ארצי AN 15037, AN 15038, AN 15039, AN 15040, AN 15041.
בתקליט לא מצוינת שנת ההוצאה.
תקליטו של יוסי בנאי "שיכור ולא מיין" יצא ב1983 בהד ארצי ומספרו הסידורי BAN 14989.
תקליטו של יגאל בשן "נולדתי במזל בתולה" יצא גם הוא ב1983 בהד ארצי, ומספרו הסידורי BAN 15034.
היות והמספר הזה הכי קרוב לתקליט הראשון מבין החמישה (15037) ניתן להבין כי "חמישה תקליטים מכל טוב" יצא ב1983.

נשאלת שאלה מהם תקליטי הגשש שמספרם 18 ו21:
- עובדים עלינו חלקים א ו-ב (שיצאו ב77) הם תקליטים 16 ו17.
- קרקר נגד קרקר חלקים א ו-ב (שיצאו ב81) הם תקליטים 19 ו20.
- תקליטי בעבור חוקן דולרים (חלקים א,ב,ג יצאו ב85) הם תקליטים 22, 23, 24.
ה"מועמדים" הם:
פסקול הסרט "שלאגר" יצא ב77 (לפי העטיפה האחורית של התקליט), "בשירי נעמי שמר" שיצא ב79, ו"חמישה תקליטים מכל טוב" שכנראה יצא ב1983.

"שלאגר" יצא לפני "בשירי נעמי שמר". שני התקליטים יצאו בהד ארצי. המספר הסידורי של "שלאגר" הוא BAN 14782 ואילו המספר הסידורי של "בשירי נעמי שמר" הוא BAN 14792.

יכולים להיות שני אפשרויות:
הראשונה ש"שלאגר" הוא תקליט מס' 18 ו"בשירי נעמי שמר" תקליט מס' 21. זה הגיוני מבחינת "שלאגר" שיצא ב77 (עובדים עלינו שלפניו הם 16, 17 והם יצאו ב77) אבל לא הגיוני מבחינת "בשירי נעמי שמר" שיצא ב79, ואם "נעמי שמר" הוא 21, איך קרקר נגד קרקר שיצאו ב81 הם 19,20.

האפשרות השניה היא ש"שלאגר" לא מוספר כתקליט הגשש (כמו "פורטונה", "התרוממות", "גבעת חלפון", ו"השכונה שלנו" אם יצא) ואז תקליט מס' 18 הוא "בשירי נעמי שמר". זה מסתדר, כי אז תקליטים 16,17 (עובדים עלינו) יצאו ב77, נעמי שמר (18) יצא ב79 וקרקר נגד קרקר (19,20) יצאו ב81.
נשאלת השאלה מהו תקליט 21, כי תקליטים 22, 23, 24 הם "בעבור חוקן דולרים" והם יצאו ב85.
תקליט 21 חייב להיות כזה שיצא בין השנים 1981 (שיצא תקליט 20) ל1985 (שיצא תקליט 22).
זה יכול להיות רק "חמישה תקליטים מכל טוב" ששנת ההוצאה היא כנראה 1983. חלק מהקטעים ב"חמישה תקליטים" הם גרסאות הופעה חדשות אבל הם לא הגרסאות מסוף שנות השמונים (גרסאות החגיגות), אלא יותר מוקדמות. כפי הנראה הגרסאות האלה הם מ"פסטיבל הגשש" מ81.
כך שבאפשרות הזו, תקליט 18 הוא "בשירי נעמי שמר" ו21 הוא "חמישה תקליטים מכל טוב".

תכנית תשיעית - "בעבור חוקן דולרים" (1985):
23) "בעבור חוקן דולרים חלק א" (22 גשש). תקליט הד ארצי BAN 15200.
24) "בעבור חוקן דולרים חלק ב" (23 גשש). תקליט הד ארצי BAN 15201.
25) "בעבור חוקן דולרים חלק ג" (24 גשש). תקליט הד ארצי BAN 15202.
שלושת התקליטים יצאו בשנת 1985. הוקלט בבית החייל בתל אביב ב-15.5.1985 (כתוב על גבי עטיפות שלושת התקליטים).

מהתכנית יצא סינגל בשם "לחוזרים הידד" (הכוונה לחוזרים בתשובה ממערכון "המצילים של ש"ס). התקליט מכל את השיר "העם החליט לשים טלית".תקליט הד ארצי dj 1509.

תכנית עשירית - "כוסות רוח":
26) "בתכנית כוסות רוח" תקליט ראשון (25 גשש). תקליט כחול.
27) "בתכנית כוסות רוח" תקליט שני (26 גשש). תקליט אדום.
שני התקליטים יצאו בשנת 1992.
התכנית "כוסות רוח" יצאה על גבי 2 דיסקים (דיסק מס' 14 ו15) מתוך אוסף 16 הדיסקים.
הגרסאות שיצאו על גבי דיסקים הם הקלטות של גלי צה"ל, ואילו הגרסאות שמופיעות בתקליטים הם הקלטה של קול ישראל (הקלטה אחרת, ההקלטה שבדרך כלל נשמעה בתכניות המערכונים ברדיו).
לכן לא ניתן לומר כי שני התקליטים הללו יצאו על גבי דיסק.


רשימת התקליטים של פסקולי הסרטים:
28) "בשירים מהסרט מוישה ונטילטור" (מס' 8 של פשנל). התקליט יצא ב1966.
תקליט ישראפון EP-111.
ארבעת הקטעים מהתקליטון הופיעו על גבי הדיסק של זיקו גרציאני "כל השירים כמעט" שיצא ב2003.

29) "פורטונה" תקליט הד ארצי MN-540. התקליט יצא ב1966.

30) "ארבינקא" תקליט CBS - מס' סידורי SP-5. התקליט יצא ב1967.
ארבעת הקטעים בתקליטון מבוצעים על ידי חיים טופול. הגששים אמנם לא מבצעים את השירים בתקליטון, אך כיוון והם משתתפים בסרט נחשיב את התקליטון כפסקול השייך לסרטי הגשש.

31) "השכונה שלנו" - הסרט יצא ב1968.
לא ידוע האם קיים פסקול, ואם קיים מה תוכנו. אך בפתיחת הסרט כתוב:
" מוסיקה: דוד קריבושי.
מילים: יורם טהר-לב ויעקב רוטבליט.
פס-הקול המקורי תקליטי C.B.S. - אפריל מוסיקה בע"מ. ".
"אם הם אומרים, אז הם יודעים מה שהם מדברים..". כנראה שיש תקליט, ולפי מה שכתוב הוא תקליט CBS ולכן נוסף לרשימת התקליטים.


32) "התרוממות" – בביצוע משתתפי הסרט. התקליט יצא ב1970. תקליט CBS - מס' סידורי 6394.

33) "גבעת חלפון אינה עונה" - פסקול הסרט יצא ב1976.
הפסקול כולל 19 קטעים (2 שירים ו17 קטעים אינסטרומנטליים של נפתלי אלטר).
השירים בתקליט:
3) גבעת חלפון אינה עונה.
9) תן לשים ת'ראש על דיונה.
http://stereo-ve-mono.com/1068
אין לנו את עטיפות התקליט.

34) "שלאגר" - (תקליט 40 של פשנל). תקליט הד ארצי BAN 14782.
התקליט יצא בשנת 1977 (כתוב על העטיפה האחורית של התקליט).
התקליט יצא על גבי דיסק בהוצאה מחודשת בינואר 1997, כדיסק של חברת הליקון, 94120. הוצאה דומה להוצאת התקליט בשינויים קלים מאוד (הפונט בעטיפה הקדמית, עיצוב חוברת המילים).

35) "הקרב על הוועד" - תקליט הד ארצי DJ 1531.
הסרט יצא בשנת 1986.
התקליט מכיל את שיר הנושא (3:57).


ישנו תקליט נוסף בו השתתפו הגששים והוא ההצגה "עוץ לי גוץ לי".
36) "עוץ לי גוץ לי" - תקליט הד ארצי BAN 15184.
הוקלט ע"י גלי צה"ל בהיכל הספורט יד-אליהו. חנוכה 1985.


משהו נוסף:
בעטיפות התקליטים שהוציא פשנל, הוא דאג תמיד שתמונתו תופיע על גבי העטיפה האחורית בתוספת כיתוב ליד תמונתו:
הפיק גם את הילדים (קסיוס קליי חלקים א ו-ב)
המפיק - כפי שצולם ע"י צלם חובב (אף אחד לא קם)
המפיק לפני נסיעתו לרמת גן (אופסייד סטורי חלק א)
המפיק לאחר שובו מרמת גן (אופסייד סטורי חלק ב. כאשר התמונות מ2 תקליטי אופסייד סטורי זהות לחלוטין!)
המפיק בראש מורם וקצת ימינה (עובדים עלינו א)
המפיק בשובו מרופא שיניים (עובדים עלינו ב)
המפיק מאזין לתקליט בקשב רב (בשירי נעמי שמר).

בתקליט "מים לדוד המלך" מופיע הכיתוב "לפניך תדפיסים של 9 תקליטי "הגשש החיוור". עליך למצוא את 9 ההבדלים שבין התדפיסים. בין הפותרים נכונה ישנו איש אחד ששמו חידקל".



פירוט על תוכן כל אחד מהתקליטים, ובאיזה גרסה מופיעים כל אחד מהקטעים ניתן למצוא בלחיצה כאן.

אז מה היה לנו שם?
36 תקליטים. מהם רק אחד יצא בהוצאה מחודשת זהה למקורית (פסקול הסרט שלאגר), ואחד בערך (בשירי נעמי שמר).
פסקול הסרט "מוישה ונטליטור" (1966) שולב באוסף של זיקו גרציאני "כל השירים כמעט" (שיצא ב2003).
שני התקליטים מהתכנית "כוסות רוח" יצאו על גבי דיסק, אך ההקלטה של התקליט שונה מזאת של הדיסק. (בדיסקים 14,15 ההקלטה היא של גלי צה"ל, שונה מההקלטה של קול ישראל שהושמעה די הרבה בתכניות המערכונים ברדיו בזמנו).

שאר התקליטים לא יצאו בהוצאה מחודשת על גבי דיסק.
הלוואי שבמלות 50 שנה לגשש יוציאו את כל תקליטי הגשש בהוצאה מחודשת, וגם את ארבעת חגיגות חצי היובל (שהוקלטו בסוף שנות ה80 על ידי גלי צה"ל) יצרפו להוצאה.

נראה שגם אם תתקבל החלטה להוציא את תקליטי הגשש מחדש על גבי דיסקים, לא ברור איך הולכים לעשות את זה.
הגששים הוציאו כ35 תקליטים. כמות די נכבדת, ואם נוסיף את ארבעת החגיגות (כשכל אחת מהם כשעה וחצי) יצטרכו עוד כ8 דיסקים.

להוציא את האלבומים אחד אחד, זה לא ילך. לקנות 40 דיסקים שכל אחד בפני עצמו יהיה פאזל שקשה מאוד להרכיב.
מצד שני להוציא את כולם במארז אחד, זה יעלה די הרבה ואז אנשים לא יקנו כשהמחיר יהיה כה גבוה.

הפתרון אולי לחלק את האלבומים לכמה מארזים.
לדוגמא, ב2008 יצא בהד ארצי מארז "השנים הראשונות" של שלמה ארצי. המארז כלל את תשעת האלבומים הראשונים של שלמה ארצי שיצאו בשנות ה70, פלוס דיסק אוסף.
המארז כלל בנוסף לדיסקים ספרון שכלל סיפור על תחילת הדרך, תמונות התקליטים (עטיפות קדמיות ואחוריות), מילות השירים וקטעי עיתונות.
ב1999 הוציאו "האחים ראובני" מארז של 17 דיסקים של זוהר ארגוב שנקרא "חייו ומותו של המלך".
מה שעשו שם, בנוסף להוצאת התקליטים על גבי דיסקים, הוציאו גם את התקליטון הראשון (לראשונה על דיסק) וארבעה דיסקים של אומני ישראלי שרים זוהר ארגוב.
הספר שיצא במארז די מרשים (אפילו יותר מהמארז של שלמה ארצי).
הוא הרבה יותר גדול, וכלל את כל סיפור חייו של זהר ארגוב, עטיפות התקליטים (קדמיות ואחוריות), מילים של השירים, קטעי עתונות, תמונות שונות במהלך חייו, ותיאור של אביהו מדינה ויאיר שרגאי על הקריירה של ארגוב, מההתחלה ועד הסוף.
מי שלא הכיר כלל את זוהר ארגוב יכול להפוך למומחה בעזרת הספר הזה שבמארז.

הרעיון הכי טוב הוא להוציא כמה מארזים.
ל35 תקליטים פלוס ארבעת החגיגות יצטרכו כ4 מארזים, כשכל אחד מהם יכיל כעשרה דיסקים.
המארז הראשון למשל, יכלול את עשרת התקליטים הראשונים שיצאו בשנות ה60 (כולל "מים לדוד המלך" שאומנם יצא ב1970, אבל מכיל קטעים מהתכניות הראשונות).
אפשר את כל התקליטונים הקטנים: "הטלפון", "מוישה ונטילטור", "פורטונה", "השכונה שלנו"(אם אכן יצא) לקבץ לדיסק אחד, היות וכל אחד מהם מכיל 3-4 קטעים בלבד.
אפשר גם להוסיף דיסק בונוס עם כל מיני גרסאות שונות (לדוגמה "שיר הטלפון" בהקלטה חיה מירושלים (עם שפות שונות בסוף השיר), קטעים מתכנית הרדיו עם אורי זהר ב68 (סדרן בקולנוע, הבמאים, תכניות לעתיד..) ושירים נדירים שעדיין לא יצאו כמו "אני יושב בכלא שש" וכ'ו.
יש לא מעט בונוסים שאפשר לחלק אותם בין המארזים, יש שירים שלא יצאו כמו "כיד המלך", "ככה זה", "נא" שפתח את התכנית "אופסייד סטורי", והקלטות שונות מקול ישראל כמו "מה הוא עושה לה" בגרסת הטנגו, יש כח יש עבודה (פסטיבל הזמר) ועוד..), כך שבכל מארז יהיה תקליט בונוס.
את כל אחד מהמארזים ילווה ספר, שיכלול את עטיפות התקליטים (קדמיות ואחוריות בגדול), מילות השירים, קטעי עתונות, תמונות של הגששים מאותן תקופות, והכי חשוב סיפור הגשש.
הגששים תמיד סיפרו בראיונות השונים, איך הם התחילו, איך הם עבדו כביכול עם שייקה אופיר על קטעים לתכנית הראשונה אבל בעצם שמעו ממנו סיפורים על הקריירה שלו.
גברי ופולי סיפרו פעם שהגמגום של שייקה במערכון "כלא שש" (מה מה מה..) קרה במקרה. רבין אז היה רמטכ"ל, וישב בקהל. בכל פעם ששייקה סימן עם היד לטכנאי, רבין הסתכל למי הוא מסמן. בפעם השלישית, שייקה לא יכול היה לשאול את השאלות והתחיל לגמגם. הגמגום של שייקה די הצחיק את הקהל והוחלט להשאיר את הגמגום במערכון.
או למשל, הגששים סיפרו שבמערכון "שביתת רעב", שהיה לקראת סוף ההצגה "עובדים עלינו", הכינו לשייקה פיתה, כשגברי ופולי עומדים עם השלט "שביתת רעב" שייקה אמור להכנס עם פיתה ולאכול לנגד עינהם. שייקה במהלך ההצגה, נתן ביס לפיתה בכל פעם שירדו לאחורי הקלעים וכשהגיע המערכון כבר כמעט לא נשארה פיתה.
יש הרבה סיפורים כאלה, שעד עכשיו סופרו פה ושם בתכניות אירוח שונות.
הגיע הזמן ששייקה וגברי יעלו את הסיפורים האלה על הכתב וינציחו אותם בספר שיתווסף לכל אחד מהמארזים.

אפשר בנוסף לארבעת החגיגות להוציא גם את התכנית האחרונה "גשש ולהתראות" שהוקלט בשמע על ידי גלי צהל.
המארזים האלה זה דבר שחייב להיות בכל בית.

מה שעוד חשוב, שהמחיר של המארז חייב להיות סביר. אם המחיר יהיה גבוה, אנשים לא יקנו. אם המחיר יהיה הוגן זה יצליח.


נקווה שבשנת ה50 לגשש יצאו כל אלבומי הגשש בהוצאה מחודשת. במקום שסוחרי התקליטים יעשו כסף, מגיע לבעלי הזכויות קצת להרוויח. נקווה שלא ישכחו עניין חשוב זה. הלא, שוכחים דבר כזה, איזאק?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה